Депутати от Коалиция за България ще работят за гаранционен фонд за корабния бизнес
Депутати от Коалиция за България ще работят за гаранционен фонд за корабния бизнес / Предизборен щаб на Коалиция за България

Във Варна Пламен Орешарски обеща и следизборна среща с представителите на бранша, след като разговаря с тях за нерешените им проблеми.

„Гаранционният фонд почти го бяхме изработили, но не стартира и знам, че ако искаме да имаме добро корабостроене трябва да помислим за обратните гаранции, които наистина не са по-силите на този бизнес у нас. Държавата трябва да подпомага. Ние имахме добри постижения в този сектор, разбира се тогава условията бяха различни и пряко държавата се занимаваше не само с обратните гаранции, но с цялостното управление. Очевидно големите суми, особено в прехода, не са по силите на бизнеса. Надявам се обаче, че ще има перспективи при помощ от страна на държавата и ще може да се развива“. Това заяви снощи преди началото на срещата с представители на морския бранш във Варна водачът на листата на Коалиция за България и номиниран за бъдещ премиер Пламен Орешарски. На срещата, която  се проведе в Дома на моряка и продължи повече от два часа и половина, присъстваха и кандидатите за депутати от варненската листа Борислав Гуцанов и Красимир Янков.

Орешарски представи своите виждания за развитие на икономиката ни, която по думите му през последните няколко години е управлявана неадекватно, както и мерките, които счита за най-удачни за изход от кризата. “За Коалиция за България това е най-важната среща за развитие на бизнеса и града ни”, коментира Борислав Гуцанов, който е лидер на БСП в града. Според него за икономиката на държавата е от изключително важно значение морският бизнес да бъде рестартиран.
По думите на Гуцанов най-важният проект, който трябва да бъде започнат при новото управление, е преместването на пристанището. Той припомни, че средствата отпуснати от японското правителство за новия терминал – 160 млн. евро още стоят по сметка на държавата. Само чрез изграждане на нови мощности портът може да се развива и да привлича нови товари, а изпълнението на проекта, който освен нов терминал предвижда изграждане на атракционна зона на мястото на сегашното пристанище, ще отвори работни места и ще даде тласък на икономиката в града, смята той.

Браншовици и представители на бизнеса се оплакаха от прекалената централизация, от факта, че години наред никой не обръща внимание на предложенията, които те дават по отношение на законодателни нормативи. На срещата бяха засегнати още въпроси за диференциация на морското и речното корабоплаване, за функциите на Банката за развитие, за регулация на пазара на море, за морското спасяване и евентуално бъдещо министерство на извънредните ситуации, за образованието, за електронното правителство, което може да облекчи бизнеса като спести време за издаване на документи и др. Обсъден беше и казусът с българския капитан Светлозар Собаджиев, който повече от две години лежи в панамски затвор.

„По въпроса за министерство на извънредните ситуации смятам, че може да има отделна агенция. Не съм привърженик на много министерства“, заяви Орешарски. Той и кандидатите за депутати от листата на Коалиция за България във Варна поеха ангажимент за редовен диалог с бранша при подготовка на закони и нормативи.

„Още едно обещание мога да дам, а именно за среща с продължение след изборите. Мога да инициирам такава среща, на която да бъдат поканени всички бъдещи депутати от Варна“, каза той. От бранша Борислав Гуцанов получи заръка като бъдещ депутат да стане член на транспортната комисия в парламента, за да може да защитава интересите на работещите в сектора.