Общи туристически пакети предлагат Велико Търново, Г. Оряховица и Дряново
Общи туристически пакети предлагат Велико Търново, Г. Оряховица и Дряново / DarikNews.bg

Девет общи туристически пакета разработиха общините Велико Търново, Горна Оряховица и Дряново в рамките на проекта „Бяло, пурпурно, синьо, зелено – следите на вечността. Утвърждаване образа на региона като уникална туристическа дестинация на националния и международен пазар“. Трите общини работят заедно в продължение на две години, за да създадат концепция за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите. 430 331 лв. е стойността на целия проект. Съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие е 365 781 лв., националното финансиране е 43 000 лв., а от трите общини – 21 516 лв.

Съвсем скоро туристическите пакети ще бъдат предоставени на туроператорите, за да бъдат включени в планирани посещения на чуждестранни и български туристи. Целта на проекта е да популяризира и увеличи интереса към туристическите атракции на трите общини и по-равномерно разпределение на туристопотока в региона. Чрез разработените общи маршрути искаме да привлечем повече туристи, които да останат възможно по-дълго време при нас, разглеждайки богатото ни културно-историческо наследство, коментира зам.-кметът на Велико Търново Снежана Данева.

Организиране на турове в самите градове, представяне на римското и антично наследство и на занаяти от Възрожденската епоха са част от акцентите в концепцията за общ регионален туристически продукт, посочи ръководителят на проекта арх. Донка Колева. Тя поясни какво означава наименованието на проекта – бялото симворизира Античното наследство, пурпурното се свързва със Средновековното величие, синьото – с Възраждането, а зеленото е символ на природните красоти и забележителности. "Открий величието" пък е слоганът на проекта.

Този проект е много полезен за развитието на културния, селския и екотуризма в трите общини. Всяка от тях предлага свои уникални забележителности, като същевременно допълва и доразвива общата концепция на проекта. Горна Оряховица акцентира върху фестивалния и кулинарен туризъм, прави стъпки и в развитието на винения туризъм, подчерта зам.-кметът Йорданка Кушева. Според кмета на Дряново Иван Николов малката китна община също има какво да предложи на туристите, като се фокусира върху спелео- и приключенския туризъм.

В разработените туристически пакети са включени общо 68 културно-исторически обекта и природни забележителности. Сред тях са крепостта Царевец, Света гора, средновековните църкви в Асенева махала и Арбанаси, античното селище Никополис ад Иструм, римското тържище Дискодуратера край Дряново, две пещери край града, Дряновския манастир, емблематичната за Горна Оряховица местност Камъка, а така също историческите музеи и музейни експозиции в трите общини. Всеки един от пакетите продължава три-четири дни и има определена тема, например “Назад към Античността”, “Шедьоврите на майстора”, "Делници и празници от миналото”, “Символи на вярата” и др.

Проведена е мащабна рекламна кампания за популяризиране на маршрутите както в България, така и в чужбина. Проектът и неговите дейности са представени на престижни национални и международни туристически борси и изложения. Партньорската работа ще продължи още една година, в която общия туристически продукт ще продължи да се рекламира и предлага.