Кириакос Кирияку: „Нилсен ще мери тоталната аудитория
Кириакос Кирияку: „Нилсен ще мери тоталната аудитория / netinfo

Независимата пийпълметрична агенция „Нилсен" ще мери тоталната аудитория - кой къде какво гледа на всички видове екрани. Това каза в интервю за „24 часа" изпълнителният директор на компанията за Източна Европа Кириакос Кирияку.

„Наскоро обявихме в САЩ, че работим върху продукт, който нарекохме тотална аудитория (total audience). Това означава, че ще мерим всичко - едновременно линейните и динамичните видео и телевизия (линейните са тези, които операторът излъчва по програма с часове, динамичните -това, което човек сам избира кога и как да гледа - б.а.). В тези тотални измервания включваме и съдържанието, и дигиталната реклама - всичко, което се гледа по някакъв начин върху всички видове платформи. Това е нещо, което индустрията чака от години. САЩ ще са първите, като там ще се тества през декември, а официалните измервания ще се правят от догодина. Затова тази новина е толкова вълнуваща за индустрията. Същевременно гледаме напред да въведем технологията и в други части на света, включително и Европа", казва Кирияку.

Той подчерта, че са първата компания в света, която предлага такъв продукт и че в САЩ има голямо напрежение покрай пускането му: „Всеки очаква да види как изглежда неговата компания, ще се промени ли и как начинът, по който рекламодателите харчат парите си. Идва време, в което те ще държат по-голяма сметка на агенциите за вложенията си в реклама, за да имат по-добра възвръщаемост. Пред полагаме, че новият ни продукт ще ни даде преднина пред останалите компании за няколко години напред. Вълнуващи времена са".

Кириакос Кирияку заяви, че постепенно този продукт ще стане стандарт навсякъде - след САЩ ще започне разширяването му по света от Полша, където той ще тръгне също догодина, но все още не може да посочи срокове кога ще е достъпен в България.

Относно ситуацията с наличието на две пийпълметрични валути в България, които създават доста проблеми, Кирияку коментира: „Съчувствам на всички играчи на пазара, тъй като двете валути създават напрежение и объркване. Това не е нещо, което може да бъде решено едностранно. Трябва да се направи от всички участници с доброто намерение да се даде на пазара възможно най-качественото измерване".

Като пример той посочи, че дълги години - близо 20, Полша също ползваха две мерни системи: „Беше само преди 3 или 4 години, когато "Нилсен" остана единствената пийпълметрична система там".

Цялото интервю четете в "24 часа"!