Учителка: Българското образование е като залято с киселина
Учителка: Българското образование е като залято с киселина / DarikNews.bg, архив

Българското образование е като залято с киселина и никой не иска да го възстанови, това каза в Дарик Кафе Мария Николова - учителката, която не успя да влезе в залата с плакатите си срещу образователната реформа на събора миналата неделя.

Мария Николова получи огромна подкрепа, както от свои колеги, така и от ученици за смелостта да опита да покаже различно мнение. Някои дори поискаха да стане министър.

Заместникът на Кунева разочарован от негативния отзвук след учителския събор

"Начинът, по който изглежда самата дума образование. Ако я разделим на три чати, ще разчетем в нея следните думи - образ, зов и ние. Така, ние учителите зовем за образ, за човешко лице на образованието, което изглежда като залято с киселина и никой няма волята да го възстанови. Този разговор малко е закъснял, но все пак е хубаво да се проведе. Намеренията за ефекта от новия закон на училищното и предучилищното образование мога да го представя като все едно да искаме да направим модерна магистрала, но пестим, както от пари, така и от най-качествените материали и като краен продукт магистралата е неравна, на места дори се вижда неотъпканият чакъл, но въпреки това искаме всички автомобили да се движат по правилата, като за тази цел създадем национален инспекторат, който да направлява и подпомага катастрофиралите. В този смисъл учителите на първокласниците са най-объркани и притеснени, тъй като те се налага да изнесат на гърба си нещо, което не е ясно и за самите управляващи", коментира Николова.

"Затова нито един учител не бива да бъде санкциониран, а на всеки трябва да бъде осигурена помощ. България е единствената държава, която дава възможност на един закон да влезе в сила, без да са уредени всички важни моменти в него", допълни Мария Николова.

БСП: Учителите бяха използвани по неприемлив начин

По думите й часовете на учениците не бива да започват с физическо възпитание или музика, а с някой от предметите, като литература или роден край. Тя настоява курсовете, на които ходят учителите, да са насочени към повишаване на техническата им грамотност, защото сега те с години посещавали курсове по безопасност на движението, които били все едни и същи и нямало какво повече да се научи.