Първа официална визита предстои на президента Румен Радев, съобщи NOVA. Държавният глава заминава на двудневно посещение в Брюксел. Програмата на Радев и екипа му предвижда срещи в Европейската комисия и Европарламента, като и в щаб квартирата на НАТО. Вместо с правителствения Еъбръс, до белгийската столица президентът и делегацията му ще летят с военно-транспортния самолет Спартан.

Флотата на „Авиоотряд 28" предлага големия пътнически лайнер „Еърбъс А319" и по-компактния „Фалкон 2000". А от Военновъздушните сили, които президентът Румен Радев познава повече от всеки друг, за подобно пътуване има военнотранспортен самолет „Спартан".

Първата визита на Румен Радев като президент ще бъде в Брюксел

„Еър Форс 1" са пътническите самолети, които ползват авиокомпаниите за граждански полети. Разполага с около 150 места в зависимост от модификацията. Лети на височина 12 000 метра и развива скорост от 900 километра в час.

Правителственият „Фалкон" е далеч по-малка машина. Може да се издигне на 14 хиляди метра височина, максималната му скорост е 890 километра в час, но пък разполага с едва около 20 места за пътници.

РИА Новости: Подготвя се "майдан" срещу Румен Радев

Военнотранспортната машина „Спартан" няма нищо общо с лукса на останалите самолети. Обикновено транспортира военна техника или пък се използва за парашутни скокове и други специални мисии. Интериорът му е по-семпъл и направен така, че лесно да може да се променя съобразно мисията. При пътнически полети в Спартана могат да се наредят максимум 60 седалки. Максималната височина, на която лети е 9 хиляди метра, а максималната скорост - 600 километра в час.

Разстоянието от София до Брюксел е около 1800 километра. С "Еърбъс"-а и "Фалкон"-а това разстояние се прелита за около 2 часа. Спартанът обаче е по-тромав и ще го вземе за 3 часа при максимална скорост.

Руски медии: Румен Радев ще търси златната среда между Запада и Русия

Според производствените характеристики на всеки самолет, еърбъсът харчи най-много - 5 литра гориво на километър полет. Спартанът - 3 литра на километър, а фалконът - 2 литра. Тоест от София до Брюксел най-скъп би бил полетът с еърбъса, тъй като ще изгори 9000 литра, докато за същото разстояние разходът на спартана ще е 5400 литра, а фалконът - само 3600 литра.

Очевидно е, че най-евтиното пътуване предлага малкият правителствен фалкон. Конкретно за тази визита обаче, той отпада като вариант, тъй като е прекалено малък за делегацията на Радев. Затова вероятно е предпочетен полета със „Спартан".

Със „Спартан" в по-стартански условия ще се пътува. Той е военнотранспортен самолет, но се използва и за други цели. Самолетът е доста по-икономичен. И така, ще пътуваме в по-стартански условия. Няма нищо страшно", обясни в предаването "Комбина" Елена Йончева, прессекретар на президента Румен Радев

"800 долара е по-евтино с военен самолет. Те се използват за далечни разстояния заради малкия разход на гориво. Причината е заради витлата в летателната машина. Президентът Румен Радев ще взема решение с какъв самолет ще пътува", заяви Ангел Борисов - бивш главен авиоинспектор.

Източник: Nova.bg