Николай Гигов предлага софийският екозавод – до пловдивския
Николай Гигов предлага софийският екозавод – до пловдивския / netinfo

Няма цена, на която община Пловдив да се съгласи да поеме допълнително количество софийски боклук, тъй като пусковият срок на екозавода в Шишманци през април – май е твърде оптимистичен. Това заяви кметът на Пловдив Славчо Атанасов, след като заедно с областния управител Тодор Петков и председателя на Общинския съвет Йордан Кюмюрджиев, инспектира изграждането на обекта. Тримата бяха посрещнати от бизнесмена Николай Гигов, който за пръв път публично призна, че е акционер с блокираща квота в дружеството, което строи завода. Оръжейният търговец и президент на ПФК “Локомотив” - София призна, че има интерес и към изграждането на софийския завод за боклук и е готов да предостави за целта свободните площи на „Стоманолеене” - Шишманци в съседство на пловдивския.

Той отказа да конкретизира водени ли са разговори със Столична община и кмета Бойко Борисов, но подчерта, че второто предприятие за преработка на боклук “може да поеме отпадъците на половината държава”, ако се позиционира край Шишманци.

Гигов декларира, че е готов да отпусне безлихвен заем за спешно довършване на пловдивския завод, ако до 15 дни правителството не преведе гласуваните 5 милиона лева и не стартира процедурата по отпускането на още 11 милиона лева, договорени при приемането на софийски бали.

От дружеството, което изгражда пловдивското предприятие за преработка на твърди битови отпадъци, твърдят, че до момента са усвоени близо 17 млн. лева. Председателят на Общинския съвет Йордан Кюмюрджиев посочи друга цифра – малко над 19 млн. лв. Според Кюмюрджиев заводът „ще проходи най-рано след година”.

Областният управител Тодор Петков и кметът Славчо Атанасов още веднъж ще защитят пред правителството необходимостта от превеждане на договорените 11 млн. лева за довършване на завода. Преди повторното искане за сумата, в срок до 1 седмица строителите трябва да представят точни разчети за вложеното до момента и план-сметка за предстоящите разходи.