Зимният туристически сезон се очертава добър
Зимният туристически сезон се очертава добър / снимка: Sofia Photo Agency
Зимният туристически сезон се очертава добър
24434
Зимният туристически сезон се очертава добър
  • Зимният туристически сезон се очертава добър

Зимният туристически сезон се очертава добър. Някои от хотелите са били резервирани още през ноември, но все пак секторът ще завърши със спад. Очаква се до края на 2009-а да бъдат реализирани 15 млн. нощувки при 18,7 млн. за изминалата 2008 година. Това обяви Румен Драганов, член на Контролния съвет на Националния борд по туризъм.

По данни на организацията средната заетост на хотелите в България ще бъде 28 процента тази година при 30 на сто през 2008-а.

Румен Драганов посочи, че през 2002 година сме имали 970 хотела, а сега те са 3303. Ако се съпоставят данните излиза, че 55 процента от леглата са празни, а това е голям проблем за всички, посочи Драганов.

Румен Драганов подчерта, че официалните данни в туризма са доста противоречиви, което създава проблеми на бизнеса при планирането на неговата дейност. Той даде за пример приходите в сектора за деветте месеца на годината, които според Националния статистически институт са 316 млн. лв., а според Министерството на икономиката, енергетиката и туризма - 2,1 млрд. евро. Фрапираща е разликата от 2 млрд. евро, подчерта Драганов.

На Общото събрание на Националния борд по туризъм преди дни организацията е взела решение да се предложат промени в Закона за туризма. Сред тях са въвеждането на понятието „атракция", което ще даде възможност да се уточни собствеността и съответно да се направи стратегия за управление и развитие на атракциите в България, да се уеднаквят с международните стандарти на понятия като „турист", „екскурзиант" и „посетител" и да се даде възможност за консолидирането на бизнеса в една организация, с която да общува властта и на която да бъдат определени функциите и правомощията.

Туристическият бранш разчита на подкрепата и на визията на премиера за развитие на туризма в България, обяви изпълнителният директор на борда Поли Карастоянова. Тя подчерта, че тази подкрепа минава през създаването на качествена стратегия за развитието на сектора. Новите частни инвестиции в туризма вече са много лимитирани от обществено-икономическата ситуация и възможностите за развитие занапред са две: чрез бюджетни средства, отпускани чрез обществени поръчки, и чрез структурните фондове на ЕС, обясни Карастоянова.