„Шведска маса” превърна българския футбол в балет
„Шведска маса” превърна българския футбол в балет / Колаж: Златина Гайдажиева
„Шведска маса” превърна българския футбол в балет
27461
„Шведска маса” превърна българския футбол в балет
  • „Шведска маса” превърна българския футбол в балет

И рече Първоизбраният „Да бъде концесия” и ангели министерски възвестиха, че пристанищата в боголюбивите цидатели Бургас и Варна ще да се дават на концесия на арабски инвеститори и херувими и серафими манна небесна предрекоха, че ще се изсипе връз земите български.

А рабът партиен Сергей за тежки зам-министерски грехове продума и се разбра, че не спи зло под Цанков камък, а спи човек от правителството. И се навдигна вой, рев и скърцание със зъби.

Пък хората не дочакаха Халеевата комета, но дочакаха „Черноморец” да победи на футболния терен и радост изпълни сърцата им.

И цветята цъфнаха и тревата на бургаския стадион красавец се раззелени и биде радост всеобща.

Но облаци затъмниха небесния свод, когато в ефира пропълзяха демоничните радиотвари Весо Максимовсон и Красимир Калудовсон и почна скверното радиошоу „Шведска маса”.

Йощ от първите мигове на туй всеобщо погибление нравствено беше радиоизпусната песен със зловонна интонационна среда. Сибирска народна песен загърмя в ефира и позвъни кретенясал човек, които каза, че звуците на сибиряците му мязали на шума в бичкиджийница „Напредък”.

Тозчас думата взе, без да са му я давали, критик Стоян, който определи сибирското гъгнене и врещене като „страхотно парче, издържано в духа на позабравената съветска песен и мелодиката на носителката на ордени Роза Римбаева”, които ордени гъгнещата певачка трупала на всесъюзни конкурси.

Това си беше музикална катастрофа, а пораженията върху нервната система на слушателите беше потресающа.

Тук някъде след кратко прекъсване за реклами отпочна разискването на основната тема „Накъде върви бургаският футбол?”

Пак позвъни критик Стоян и заяви, че домашното ни първенство трябва да се трансформира в балетно такова.

Критичният съгражданин и съселянин на водещите се аргументира с това, че и в двете области има драматургия, хореография, пантомима и сценарий. Дори припомни, че в класическия балет има трагедия и комедия, а в българския футбол трагикомедия.

Критик Стоян наруга бледия ритмопластимчен танц на родните футболисти.

Чаааааак от софийското равно поле позвъни Владимир, за да пита къде били феновете на „Черноморец”, когато станало ясно, че ще ги обединяват с „Нефтохимик”? И пита още Владо да не би да не са протестирали, защото им е било хубаво, че ще се слеят?

Пък слушателят Николай каза, че на мачове на „Нефтохимик” се събират по 2000 души въторжени зелени лудетини, които подкрепят отбора си. Дори тъй каза „Обичаме си клуба”  и предрече като един делфийски оракул от Бургас, че ония другите щяли да потънат на стадиона, където витаел духът на „Нефтохимик”.

Професор Генчев изостави духовете и припомни, че всичко е рухнало, когато резултатите от мачовете са били вкарани в букмейкърските пунктове.

Гневен син фен пък издигна глас, че традициите трябва да се спазват и нарече „Нефтохимик” заводски отбор, създаден от завод, който е тровил хората. После продължи анализа си и обяви, че феновете не ходят да гледат „Черноморец”, защото били отвратени от икономическата криза!!!!

Друг запалянко дрънна по телефона и призова никой да не обвинява Митко Събев и Балъков, ами да ги подкрепят. Дори после припомни, че „Нефтохимик” бил съсипан и продаден от човек с мустаци и там била причината, ама нито каза кой е този човек нито какви са били мустаците, демек хайдушки или чарличаплиновски. А трябваше да каже, защото по тези географски ширини и някои жени носят мустаци, за справка Сирма Войвода.

И думата я взе пловдивчанин и каза на бургазлии да гледат в настоящето и в бъдещето, а не да се вторачват в миналото, за да не стане като с „Ботев”  Пловдив.

Левашки управляват футбола ни!!! – каза човекът, а след него беше радиоизпусната анкета на явлението Стан Димитров и оттам се пръкна сентенцията:

Бургаски футбол ли??? Умрял ..й вдига ли се???

Умрялото трибуквие не се вдига, но пък Максимовсон и Калудовсон вдигнаха шум с новата серия на „Непресъхващо лове”, в която Стамат и Хортензия пристъпиха към сватбата си под гнъсния акомпанимент на гайди, тупани и други такива мизирабълски шумотевици, а запотени роднини беснееха чрез хора и други такива белези на едно истинско гражданско позорище.

Коравосърдечният сценарист вече втора серия мъчи влюбените птички с тази сватба, а разузнавачи подочуха, че още няколко серии ни делят от заветното „Да” и излъчване на незабравимия хит „Две сърца притупкват в ритъма на Менделсон”

Накрая Максимовсон и Калудовсон се опитаха да направят извод от поредното си предаване, но прозряха, че са сътворили невероятно скудоумие и млъкнаха изведнъж.

А като за капак се чуха финалните акорди на идиотското гърлено стържене на двамата сибиряци, които пееха своя вселенски хит „Дърт лос млада елха плющеше”

Чуйте избрано от днешния панаир на глупостта в звуковия файл под снимката