Скандални послания в клип от антиСПИН кампания, авторите търсели провокация
Скандални послания в клип от антиСПИН кампания, авторите търсели провокация / снимки: Sofia Photo Agency

Видеоклип с мотото "Презерватирай се", създаден по повод днешния Световния ден за борба със СПИН, предизвика оживени дебати в онлайн пространството. Национална информационна АНТИСПИН кампания се организира за седма поредна година от здравното министерство и Програма "Превенция и контрол на ХИВ/СПИН", финансирана от Глобалния фонд за борба срещу СПИН, туберкулоза и малария и Коалиция "АНТИСПИН". Граждани, възмутени от видеото, направиха подписка във Фейсбук срещу езика и кадрите в клипа. За Дарик Камен Воденичаров, който е ръководител на творческия екип, уточни че видеото не е одобрявано от здравното министерство, струва 11 хиляди лева и е финансиран от Глобалния фонд.

Знаете ли откъде ви влизам? През парадния вход и през задния двор, през свирката. Това е част от клипа, разбунил духовете във Фейсбук. До този час 46-ми са се подписали под критичната позиция за клипа с мотото "Презерватирай се". Един от тях е литературният критик Йордан Ефтимов

"Аз дискутирах този клип със своите студенти. Чух различни мнения, включително и не толкова негативни, колкото моето, доколкото въпросът е и за ефективността на един клип. Това, което е най-неприятното в този клип според мен е, че той се стреми по един атрактивен да предизвика интереса към себе си. В него се употребява изразът свирка и се посочва свирка, което е една много глупава шега. Смятам, че езикът, който трябва да се използва, не трябва да е езикът, младежкото арго. Този клип, който е спонсориран от съвсем отговорни институции, е забавен. Дали трябва да има усмивка, когато става дума за СПИН".

Скандални послания в клип от антиСПИН кампания авторите търсели провокация
netinfo

Камен Воденичаров призна, че целта на клипа, изработен от "Фен ТВ" и платен с пари от Глобалния фонд, е била да провокира. Цел, която определено е постигната с развихрилата се дискусия:

"На базата на видеоклипове и на анимации, които се правят във Франция, германия, където нещата са много брутални, след провеждане на фокус група с млади хора, при положение, че имахме два варианта - един по-лек и този, които е по-провокативен, младите хора избраха точно този клип. Отговорността е наша. Целият творчески екип заставаме зад клипа. За първи път на 1 декември стана толкова голяма дискусия - и в онлайн пространството и в другите медии. Този клип не е одобряван от Министерството на здравеопазването, защото негов поръчител е програмата за превенция. Парите са от глобалния фонд. Клипът струва 11 000 лв. Какво друго, освен брутално послание да отправим към нашето заспало общество, за да се събуди и да види този проблем".