Пациенти масово се оплакват от медицинското обслужване
Пациенти масово се оплакват от медицинското обслужване / снимка: Sofia Photo Agency

553 жалби от пациенти или техни близки са подадени в изпълнителна агенция "Медицински отид" през миналата година, съобщиха от Министерство на здравеопазването.

73% от жалбите са били свързани с качеството на медицинското обслужване, а 14% с наличието на корупция. В 9% от случаите е констатирана проявена лекарска небрежност, а при 17% не са отчетени нарушения.

При проверките в 175 лечебни заведения е установено, че са нарушени правата на пациентите относно оказването на своевременна и качествена медицинска помощ, както и на получаването на информация от лекаря в подходящ обем и форма.

Най-честите нарушения отново са в неинформирането на пациентите за процедурите, които ще им се правят, в липсата на достатъчно квалифицирани кадри, оборудване и апаратура.

При инспекциите на болниците е установена и липса на ценоразписи за медицинските услуги, сочи още годишният доклад на агенцията.