Здравната каса ще пита пациенти за лечението им и за нарушения
Здравната каса ще пита пациенти за лечението им и за нарушения / БГНЕС
Здравната каса ще пита пациенти за лечението им и за нарушения
84265
Здравната каса ще пита пациенти за лечението им и за нарушения
Здравната каса ще пита пациенти за лечението им и за нарушения
  • Здравната каса ще пита пациенти за лечението им и за нарушения
  • Здравната каса ще пита пациенти за лечението им и за нарушения

Здравната каса ще създаде кол център, чрез който на случаен или неслучаен принцип активно ще разпитва пациенти, за да установява нарушения. Въпросите ще бъдат от най-различен характер.

От касата ще търсят пациенти основно при съмнение за злоупотреби или за лошо отношение от страна на лекар.

Решението за създаване на кол центъра било взето на заседание на Надзорния съвет на институцията, съобщи здравният министър д-р Петър Москов и добави, че звеното ще се финансира с пари на здравноосигурителната институция.

След като пациент бъде изписан от болница, той ще бъде разпитван дали наистина е лекуван там и как се чувства след лечението. Чрез телефонни разговори от здравната каса ще събират и обобщават информацията, като по този начин се надяват да установяват нарушения.

Министър Москов с нова идея

"Кол център, който активно ще търси начин да контактува на случаен или неслучаен принцип там, където Касата има съмнения за определени злоупотреби, за определено лошо отношение и така нататък, с пациенти, които са преминали през съответните лечебни заведения, за да получава от тях първична информация - били ли са в това лечебно заведение, лекувани ли са там, как се чувстват вследствие на това лечение", обясни министър Петър Москов.

По думите му това би бил активен механизъм на контрол на Касата, който всяка голяма институция, която работи с хора, има и прави. НЗОК активно ще търси и пита пациентите и удостоверява данни от хората. Така в другите институции се стига до доста интересни резултати, посочи министърът.

Според Москов е крайно време подобно звено да заработи в нашата здравна каса. Министърът не се ангажира със срок, но уточни, че тази идея ще се реализира максимално бързо. Още следващата седмица трябва да има валидиран план, каза той. Това не може да бъде обвързано нито с календарната година, нито с рамковия договор. Това трябва да е перманентен процес, при който адекватността на данните, които получава Касата през служебните си източници, трябва да бъде проверявана за степен на удовлетвореност от потребителите, посочи министърът.

Задължително ли ще трябва да участваме в здравните анкети по телефона

По време на заседание на парламентарната здравна комисия стана ясно, че 52 болници в страната са поискали увеличение на бюджетите си за тази година. Общата стойност е в рамките на 2 млн. лв., а искането ще бъде разгледано на следващото заседание на Надзорния съвет на здравната каса.